UA Press-Releases
Официальные пресс-релизы украинских телекоммуникационных компаний

Відбувся семінар TAIEX на тему: "Забезпечення доступу абонентів телекомунікаційної мережі до екстрених служб"

Ярлыки:
23 лютого 2010 року Національна комісія з питань регулювання зв’язку України за сприяння Генерального директорату з питань розвитку Європейської Комісії провела семінар TAIEX на тему: "Забезпечення доступу абонентів телекомунікаційної мережі до екстрених служб".

У заході взяли участь представники європейських регуляторних органів Литовської Республіки, Латвійської Республіки, Ірландії, Австрії та Бельгії, представники Міністерства України з питань надзвичайних ситуацій, Міністерства внутрішніх справ, Міністерства охорони здоров’я, Державної адміністрації зв’язку Міністерства транспорту та зв’язку, Української асоціації операторів зв’язку "Телас", операторів телекомунікацій.

З вітальним словом до учасників семінару звернувся член НКРЗ Володимир Пащук, який наголосив, що тематика семінару є важливою для України, з точки зору впровадження нової системи нумерації, яка повинна відповідати вимогам директив ЄС та рекомендацій ITU. У ході семінару планується ознайомитися із вимогами міжнародного та європейського законодавства в частині доступу абонентів до служб екстреного виклику, порядком отримання (виділення) кодів, скорочених номерів та порядком закріплення номерів служб екстреного виклику, а також практичною реалізацією процедури доступу споживачів до служб екстреного виклику.

Про результати та подальші плани щодо впровадження перспективної системи нумерації, відповідно до Плану переходу на перспективну систему нумерації ТМЗК України, розповів заступник директора департаменту телекомунікацій – начальник відділу номерного ресурсу Станіслав Афонін Він зазначив, що у 2009 році виконано заходи І та ІІ етапів, передбачених Планом переходу на перспективну систему нумерації. На 2010-2012 роки заплановано заходи з реалізації ІІІ етапу Плану переходу.

Пан Ян Ванніеувенуйсе, представник Бельгійського інституту поштових послуг та телекомунікацій, доповів особливості національного плану нумерації Бельгії, повноваження національного регуляторного органу з питань розподілу та контролю за використанням номерного ресурсу, особливості побудови мережі фіксованого зв’язку та пов’язані з цим організацію доступу абонентів до служб екстреного виклику за номером "112". Крім цього, зупинився на вимогах міжнародного та європейського законодавства щодо впровадження перспективної системи нумерації на телекомунікаційних мережах, проаналізував організаційне та правове забезпечення поетапного переходу в країнах ЄС на нову систему нумерації (в межах окремих зон нумерації, країн та ЄС в цілому).

Пані Наталія Глевановська, представник Органу з питань регулювання зв’язку Литовської Республіки, повідомила про прийнятий в ЄС порядок отримання (виділення) кодів мереж, призначення та використання кодів пунктів сигналізації, формат та порядок призначення з боку МСЕ міжнародних кодів пунктів сигналізації, кодів мереж рухомого зв’язку та кодів ідентифікації послуг та мереж передавання даних, особливості використання скорочених номерів термінових та інформаційно-довідкових послуг. Надала перелік Рекомендацій МСЕ, якими визначено формат та порядок використання перелічених кодів. Крім цього, поінформувала присутніх про етапи розвитку рекомендацій МСЕ з питань використання скороченого номеру "112" як загально європейського номеру екстреного виклику. Більш детально зупинилась на використанні скорочених номерів формату "118" для служб прямого запиту. Повідомила про розмір та порядок оплати за виділення таких номерів в країнах ЄС, а також те, що в різних країнах значність номеру (118Х, 118ХХ, 118ХХХ) визначається виключно на рівні національного законодавства з урахуванням потреби та наявного попиту на такі послуги.

Пан Олександр Чернаков-Неймаркс, представник Комісії з питань регулювання суспільних комунікацій Латвійської Республіки, окреслив порядок закріплення номерів служб екстреного виклику за міністерствами, комітетами, іншими органами виконавчої влади, підприємствами, установами, організаціями, які уповноважені забезпечувати функціонування служб екстреного виклику в країнах ЄС. Повідомив, що на рівні законодавства ЄС більш менш гармонізовано використання доступу до екстрених служб пожежної охорони, поліції та швидкої медичної допомоги. Крім цього, велику увагу в країнах ЄС приділяють створенню служб з першими цифрами "116", які виконують функції задоволення специфічних соціальних потреб: служба розшуку дітей, лінія допомоги дітям, психологічної допомоги або не екстреної медичної допомоги. Наголосив, що організація таких служб є вимогою ЄС, а сам перелік повинен бути опублікований на офіційному державному рівні.

Питання організації доступу споживачів до екстреної служби, особливостей функціонування та вимог до терміну доступу в своїй країні розкрив Тоні О’Брайєн, представник Комісії з питань регулювання зв’язку Ірландії. Він довів до присутніх можливі схеми організації зв’язку та доступу абонентів до відповідних служб. Окреслив вади та переваги наведених схем. Повідомив, яким чином треба розраховувати кількість Центрів прийому екстрених повідомлень, з урахуванням щільності населення та вимог із обслуговування таких викликів. Запропонував варіанти умов інтерконекту між операторами для проходження таких викликів. Надав варіанти реалізації процедури визначення місцезнаходження абонента, що здійснює виклик екстреної служби.

Пан Мартін Улбінг розкрив питання призначення номерів екстрених служб, правила та практичні питання маршрутизації викликів з мереж фіксованого та мобільного зв’язку, що залежить від розміщення Центрів громадської безпеки, напрямки подальшого розвитку цієї системи в Австрії на конкретних прикладах. Повідомив, що сучасні схеми організації доступу абонентів до служб екстреного виклики цілком прив’язані до адміністративно-територіального устрою Австрії. Виходячи з цього, навів практичні приклади реалізації схеми проходження викликів через мережі інших операторів, як фіксованого так і рухомого зв’язку. Надав приклад розподілу і закріплення деяких служб екстреної допомоги між адміністративними одиницями, міністерствами та національними конфесіями. Повідомив про плани стосовно зміни в Національний план нумерації Австрії в частині зменшення кількості національних зон нумерації та пов’язані з цими очікувані переваги та можливі проблеми.

Додаткова інформація

Регулювання номерного ресурсу здійснюється НКРЗ відповідно до Закону України "Про телекомунікації", Національного плану нумерації України, затвердженого наказом Мінтрансзв’язку від 23.11.06 № 1105, зареєстрованим Міністерством юстиції України 07.12.06 за № 1284/13158 та Положення про державне регулювання номерного ресурсу телекомунікаційної мережі загального користування України, затвердженого рішенням НКРЗ № 769 від 01.06.07 і зареєстрованого Міністерством юстиції України 20.06.07 за № 679/13946 (зі змінами).

Упродовж 2009 року НКРЗ виконано заходи І та ІІ етапів реалізації Плану переходу на перспективну систему нумерації, а саме:
  • вивільнено цифру "0" як першу цифру номерів служб екстреного виклику, довідково-інформаційних та замовних послуг;
  • скорочені номери служб екстреного виклику, довідково-інформаційних та замовних послуг переключено у формат 10Х, 11Х, 12Х, 17Х, 15ХХ, 16ХХ;
  • національні коди зон та ідентифікаційні коди мереж операторів переведено з формату "0ХХ" на формат "ХХ";
  • префікс виходу на міжміський зв’язок "8" змінено на "0";
  • префікс виходу на міжнародний зв’язок "8-10" змінено на "0-0",
  • введений національний код зони для Київської області - "45".

Мобильная версия

Android-приложение

Followers


Артём Сухорослов